Umowę między miastami podpisano 31 maja tego roku, jednak dopiero kilka tygodni temu odbyły się pierwsze rozmowy mające na celu opracowanie konkretnego planu. W tym roku nie będzie ścieżki rowerowej łączącej Żagań i gminę Iłowa, ale jest szansa, że powstanie ona w roku 2022.
Ustalono wstępną koncepcję przebiegu trasy
Drugiego lipca w magistracie Żagania spotkały się osoby decyzyjne, czyli burmistrz Żagania — Andrzej Katarzyniec, a także burmistrz Iłowej — Paweł Lichtański. Panowie spotkali się także z przedstawicielami okolicznych gmin oraz wykonawcą programu funkcjonalno-użytkowego Michałem Kuś, który jest przedstawicielem firmy KM PROJEKT. Na spotkaniu nie zabrakło nikogo, dzięki czemu z powodzeniem dokonano wstępnych ustaleń.
Ostatecznie do 30 września tego roku ma powstać oficjalny program funkcjonalno-użytkowy, który będzie uwzględniał przebieg przyszłej trasy oraz zaproponowane rozwiązania dotyczące poszczególnych miejsc przebiegu trasy. Ten dokument będzie podstawą do dalszych działań, z których najważniejsze jest uzyskanie dofinansowania. Dopiero potem nastąpi ogłoszenie przetargu i budowa ścieżki rowerowej. Mamy nadzieję, że dotację szybko uda się uzyskać, ponieważ mieszkańcy już nie mogą się doczekać efektu inwestycji.
Rower jako praktyczny środek komunikacji
W większych miastach w Polsce mieszkańcy są zachęcani do rezygnowania z jazdy samochodem na rzecz komunikacji miejskiej lub rowerów. Wszystko po to, by zmniejszyć ilość generowanych przez człowieka zanieczyszczeń. W związku z tym duże miasta mogą pochwalić się wzrastającą liczbą ścieżek rowerowych.
Byłoby niesprawiedliwe, gdyby zignorowano potrzeby mniejszych miejscowości, w których komunikacja miejska nie kursuje z taką częstotliwością. Nie każdy również ma możliwość lub chęć podróżowania własnym autem. Krótko mówiąc, ścieżki rowerowe są przydatne i stanowią duże ułatwienie dla mieszkańców miast i wsi. Warto zatem zadbać o bezpieczne trasy dla rowerzystów.